Sverige ska ha en högskola av hög kvalitet som når människor under hela livet och i hela landet.
Invånare med eftergymnasial utbildning
Mål 4 God utbildning för alla
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|---|
0 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2000 |
20 |
1 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2001 |
21 |
2 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2002 |
22 |
3 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2003 |
23 |
4 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2004 |
23 |
5 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2005 |
24 |
6 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2006 |
24 |
7 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2007 |
25 |
8 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2008 |
26 |
9 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2009 |
26 |
10 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2010 |
27 |
11 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2011 |
28 |
12 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2012 |
28 |
13 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2013 |
29 |
14 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2014 |
29 |
15 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2015 |
30 |
16 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2016 |
30 |
17 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2017 |
31 |
18 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2018 |
31 |
19 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2019 |
32 |
20 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2020 |
32 |
21 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2021 |
33 |
22 |
Pendlingskommun nära större stad (ovägt medel) |
2022 |
34 |
Kommentar
Nuläge i Strängnäs
Att ha eftergymnasial utbildning blir mer och mer vanligt i kommunen, och har ökat från runt ca 30 procent vid början av 2000-talet till över 40 procent idag.
Om statistiken
Eftergymnasial utbildning innefattar utbildningar som är kortare än tre år, längre än tre år och forskarutbildning.